Tjenester
Tjenester
Hoteller
Det er ingen hoteller på flyplassen. Det nærmeste hotellet er Golden Tulip Vivaldi Hotell (tel: +356(0)2137 8100). Andre alternativer er Le Meridien (tel: +356(0)2311 0000) og Hilton Malta (tel: +356(0)2138 3383).
I ankomsthallen er det en skranke for hotellets informasjon og bestilling. For flere hoteller og for å bestille online kan du gå til Booking.com, der har det er stort utvalg av hoteller med god oversikt over priser.
Butikker og restauranter
Det er et fornuftig utvalg av butikker, snackbarer og kafeer, men det er ingen reell restaurant på Malta Lufthavn, med mindre du vurderer McDonald’s en skikkelig restaurant.
Bagasje
Det er en skranke for tapt og funnet elementer i ankomsthallen (tel: +356(0)2369 6063). Du kan også lagre bagasjen på Malta Lufthavn (tel: +356(0)2369 6012).
Informasjon
Den generelle service skranken (tel: +356(0)2124 9600) ligger like ved skranken for innsjekking, den er åpen 24 timer i døgnet. Det er et vindu for Malta Turistinformasjon (tel: +356(0)2369 6073) i ankomsthallen.
Business
Det er tre salonger: The Gerolamo Cassar salongen i ankomsthallen, La Valette Lounge og Europa Lounge, fra Air Malta, i avgangshallen. I alle salonger er det fasiliteter tilstedet som faks, telefon og internett.
Omfattende forretnings fasiliteter er tilgjengelig i The Golden Tulip Vivaldi Hotell(se Hotell).
Handikappede
Flyplassen er lett tilgjengelig for funksjonshemmede. Det er rullestolramper, tilpasset heiser, toalett og telefoner. På parkeringsplassen er det plass reservert for bevegelseshemmede. Rullestoler er tilgjengelig på service skranken.
Andre tjenester
Det finnes banker - Bank of Valletta og HSBC, kontorer for veksling av penger og minibanker. Det er et postkontor som holder åpent fra 7:00-15:00 og datamaskiner med internett, trådløst internett er tilgjengelig.