Tjenester
Tjenester
Hoteller
Hilton Hotell (tlf. +61(0)3 8336 2000) ligger kun 100 meter fra flyplassen. Like utenfor flyplassen finner du Holiday Inn (tlf. +61(0)3 99 33 5111) og Motel Formule 1 (tlf. +61(0)3 83 36 1811). For flere hoteller og på linje reservasjoner, kan du gå til Booking.com. De tilbyr et bredt utvalg av hoteller til konkurransedyktige (internett) priser.
Shopping og måltid
Spesielt terminaler 2 og 3 har mange butikker, restauranter og (snack) barer.
Bagasje
SmarteCarte bagasjen skapene ligger i første etasje i T2. Pris: NOK 10,00 til AUD 20,00 per stk. Det er også mulig å få bagasjen pakket i plast på Protectabag. For tapt og funnet elementer, kan du gå til informasjonsskranken på T2 (tlf. +61 (0) 3 9297 1805). Har du mistet noe i T1, vennligst kontakt Qantas (tlf. +61 (0) 3 8336 4100)
Informasjon
Terminalene har serviceavdelinger som har informasjon om flyplassen og rutetider. På reisende informasjonsskranken i T2 (tlf. +61 (0) 3 9297 1805) kan du be om turistinformasjon, bestille reiser, sørge for rullestol, men også spørre om tapt og funnet elementer.
Business
På Holiday Inn og Hilton Hotel (tlf. +61 (0) 3 8336 2000) i nærheten av flyplassen er det Business Centers med flere kontor og møterom.
Det er flere salonger på flyplassen.
Handikappede
Melbourne Lufthavn har toaletter for personer med redusert mobilitet og telefoner for hørselshemmede (T2). Det er spesielt reserverte parkeringsplasser for bevegelseshemmede. Videre har flyplassen rullestol ramper og tilpassede heiser og toaletter. For mer informasjon vennligst gå til reisende informasjonsskranken på T2's ankomst hall (tlf. +61 (0) 3 9297 1805).
Andre tjenester
Alle terminalene har minibanker. T2 har banker og vekslingskontorer. Det er mange internett-kiosker og flyplassen har Wi-Fi (tlf. +61 (0) 3 9297 1999). T1 har en medisinsk hjelpemiddel stasjon (tlf. +61 (0) 3 9338 8975). Nær rullebanen finner du en 18 - hull golfbane (tlf. +61 (0) 3 9338 4595).